Sales & Marketing Management

Ik wil inzicht in de cross en upsell mogelijkheden bij mijn klanten

Het is een bekend gegeven dat het werven van een nieuwe klant 5 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant. Maar wist u ook dat er vaak vele kansen en mogelijkheden zijn binnen uw bestaande klanten?

 
Inzicht in concernstructuren

Wellicht verkoopt u relatief weinig aan een heel groot bedrijf. Of blijkt uw ‘kleine klant’ onderdeel te zijn van een zeer groot concern. Met de informatie van D&B kunt u nieuwe kansen en mogelijkheden binnen uw bestaande klantenportefeuille blootleggen. Deze hebben een veel groter kans op succes dan koude leads. De additionele data in de D&B database maken duidelijk hoe groot uw ‘share of wallet’ is bij uw klanten en welke klanten meer tijd en aandacht verdienen. De wereldwijde concernstructuren van D&B maken voor u inzichtelijk waar extra kansen liggen. Als uw klant onderdeel uit maakt van een groter geheel (concernstructuur) dan is de kans groot dat de bedrijven binnen dat concern ook interesse hebben in uw producten of diensten. U heeft al een ideale referentie. Door de D&B concerninformatie toe te voegen aan uw klantenbestand verhoogt u de effectiviteit van uw marketinginspanningen.

  • Warme acquisitie

    Koude acquisitie is moeilijk. Waarom maakt u niet gebruik van de ingangen die u al heeft. Vaak liggen er veel extra kansen bij bestaande klanten.

  • Omzetgroei

    Benut de volledige potentie van uw bestaande klanten. Een bestaande klant is eerder bereid om meer diensten van u af te nemen dan van een andere leverancier.

  • Klantkennis

    Hoe meer u weet van uw klanten, hoe beter u ze kunt helpen. Bovendien verhoogt u de loyaliteit en identificeert u nieuwe mogelijkheden.

  • Share of wallet

    Hoe groot is uw omzet binnen de totale concernstructuur? Wie zijn uw strategische klanten en welke klanten kunt u uitbouwen?

D&B helpt u met de volgende producten

  • Customer Information Management - CIM

    Customer Information Management (CIM) van D&B is de juiste stap naar een solide database van hoge kwaliteit. Complete en accurate klanteninformatie is de sleutel om het potentieel van uw klanten- en prospectdatabase te maximaliseren. 

    Lees meer over Customer Information Management - CIM
  • Global Reference Solution - GRS

    D&B’s Global Reference Solution (GRS) is een interactieve online tool die het u mogelijk maakt om eenvoudig te zoeken en te segmenteren in D&B’s wereldwijde database.

    Lees meer over Global Reference Solution - GRS
  • Market Insight

    Market Insight is een innovatieve webapplicatie, die u een uitgebreid en tegelijk gedetailleerd overzicht van uw marketingdatabank biedt.

    Lees meer over Market Insight

Meer informatie

Bel onderstaand nummer of stuur een email naar marketingnl@dnb.com

010 - 710 95 60

Doe een gratis Data Scan!

Klantcases

  • Meer marktinzicht en meer gouden leads dankzij Market Insight

    Meer marktinzicht en meer gouden leads dankzij Market Insight
    bekijk de case

  • ‘Een bron van relevante informatie’

    ‘Een bron van relevante informatie’
    bekijk de case

  • Dankzij Market Insight heeft Fujitsu een beter inzicht in zijn klanten gekregen

    Dankzij Market Insight heeft Fujitsu een beter inzicht in zijn klanten gekregen
    bekijk de case

  • Een wereldwijd opererend bedrijf in financiële dienstverlening zet D&B's toonaangevende datamanagement en insight-oplossingen in

    Een wereldwijd opererend bedrijf in financiële dienstverlening zet D&B's toonaangevende datamanagement en insight-oplossingen in
    bekijk de case

  • Eenduidig beeld biedt nieuwe commerciële kansen voor leidinggevende onderneming veiligheidsdiensten

    Eenduidig beeld biedt nieuwe commerciële kansen voor leidinggevende onderneming veiligheidsdiensten
    bekijk de case

Om dnb-nederland.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >