Nauwkeurigheid data ligt ten grondslag aan EPiC project

Inleiding

In een groeiperiode van acht decennia heeft advocatenkantoor Allen & Overy een netwerk van ruim 40 kantoren in 30 landen opgebouwd. In de huidige situatie is het van belang om die groei te consolideren en de leiderspositie verder uit te bouwen - investeren in nieuwe technologieën en systemen om een van de meest geavanceerde advocatenkantoren ter wereld te worden.

Het probleem

Allen & Overy stoelt op een tevreden en steeds groeiende klantenportefeuille. Ter ondersteuning van het klantrelatiebeheer is het essentieel om over de juiste onderliggende systemen en infrastructuur te beschikken.

De ingebruikname van het geavanceerde business development-systeem EPiC (Experience, Pitches & Contacts) was erop gericht om alle klant- en prospectgegevens uit het wereldwijde netwerk van Allen & Overy te consolideren tot één, toegankelijk systeem. Dit zou naadloos integreren met het financiële systeem van het bedrijf.

EPiC zou één versie van de waarheid bieden - waardoor Allen & Overy precies zou kunnen zien wie hun zakelijke contacten waren. Alle teams zouden hun tijd en expertise effectiever kunnen benutten om offertes beter te kunnen afstemmen op de specifieke behoeften van de prospects. Bovendien zou de accuratere klantintelligentie een soepel acquisitietraject ondersteunen.

Na een grote, wereldwijde uitbreiding te hebben ondergaan, zag Allen & Overy zich geconfronteerd met de uitdaging dat de business development-data in meerdere bronnen over de hele wereld waren verspreid. Om EPiC tot een succes te maken, was het van belang om de bedrijfs- en adresgegevens samen te brengen en te verbeteren.


De oplossing

Dun & Bradstreet werkte al samen met het financiële team van Allen & Overy, ter ondersteuning van de activiteiten op het gebied van bedrijvenacceptatie. De bestaande relatie werd verder uitgebreid om gegevens te controleren, op te schonen en toe te voegen, opdat de in EPiC opgeslagen bedrijfsinformatie gegarandeerd juist zou zijn.

Het was van belang dat alle interne gegevens van Allen & Overy gekoppeld werden aan de Dun & Bradstreet-database. Hierbij werd gebruikgemaakt van het DUNS-nummer, waarmee voor elke eenheid een uniek identificatienummer werd gecreëerd. Aan de hand hiervan kan Allen & Overy nauwkeurig bepalen welke verbanden er bestaan tussen accounts, klanten en opdrachten - iets wat moeilijk te bereiken en potentieel onbetrouwbaar is als de gegevens op verschillende plaatsen zijn opgeslagen.

Bedrijfsnamen, locaties, sleutelfiguren, telefoonnummers en meer werden doorgespeeld aan Dun & Bradstreet om ze te valideren tegen D&B’s wereldwijde databank met ongeveer 240 miljoen bedrijven. Vervolgens werden de juiste labels en bijbehorende DUNS-nummers toegevoegd en werd er een drempel-betrouwbaarheidsinterval vastgesteld voor de 120.000 reeksen bedrijfsgegevens.

Het was van het grootste belang om selectief te werk te gaan. Stanton Allen adviseerde Allen & Overy bij de datamigratie en het opschoonproces om tot een grondige analyse te komen en een logische volgorde van geformatteerde gegevens vast te kunnen stellen. Dat maakte het eenvoudiger en effectiever om de gegevens in het Dun & Bradstreet-systeem te verwerken.


Het resultaat

Dun & Bradstreet slaagde erin om een grote hoeveelheid gegevens te controleren. Aan de hand van DUNS-nummers werden de datasystemen bijgewerkt en opgeschoond en konden dubbele meldingen en onjuiste gegevens verwijderd worden.

Afgezien van de voordelen van een accuraat, up-to-date systeem, vereist de wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming dat gegevens waarvan bekend is dat ze niet kloppen, niet worden overgenomen bij ingebruikname van een nieuw systeem. Dus ook de naleving van de regelgeving werd hiermee gegarandeerd.

Aan de hand van DUNS-nummers is het mogelijk om verbanden tussen bedrijven vast te stellen en binnen enkele minuten accurate bedrijfsgegevens te analyseren. Nu Allen & Overy de beschikking heeft over een duidelijk beeld van de bedrijfsstructuur van een cliënt, kan ook de business development planning van het advocatenkantoor accurater uitgevoerd worden.

Naast het verbeteren van de kwaliteit van de oorspronkelijke informatie heeft Dun & Bradstreet een grote hoeveelheid aanvullende gegevens geleverd, wat het nieuwe systeem toegevoegde waarde verleent. Een van de pijlers van het succes van EPiC is de nauwkeurigheid van de gegevens die het bevat. De taak van Dun & Bradstreet was duidelijk: de bedrijfsinformatie controleren, opschonen en verbeteren. Dit zou bijdragen aan het succes van deze fase van het EPIC-project. Dun & Bradstreet werkt nog altijd samen met Allen & Overy en levert ondersteuning bij de activiteiten op het gebied van datamanagement van het kantoor.

Gerelateerde segmenten

Om dnb-nederland.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >