Cliëntacceptatie @ Wereldwijd advocatenkantoor

Cliëntacceptatie: gemakkelijk, snel en zeker

Mondiaal opererend advocatenkantoor versnelt de intake van cliënten dankzij de meest uitgebreide workflow tool voor wereldwijde customer due diligence

Klik hier voor een pdf van deze klantcase.

Introductie
Dit advocatenkantoor vertegenwoordigt al meer dan honderd jaar veel van de belangrijkste bedrijven ter wereld en is nog steeds bezig zijn cliëntenportfolio uit te breiden. Voor een bedrijf dat gebouwd is op integriteit, is het selecteren van ‘het juiste soort’ cliënten echter cruciaal.

Het advocatenkantoor moet zich er niet alleen van verzekeren dat nieuwe cliënten dezelfde visie en principes aanhangen, maar zich ook beschermen tegen het binnenhalen van cliënten die de naam van het bedrijf zouden kunnen schaden of die een juridisch of financieel risico zouden kunnen vormen.

Het probleem
Ten eerste moeten advocaten de intake van nieuwe cliënten op een snelle, efficiënte manier kunnen ondersteunen. Ten tweede moet dit mogelijk zijn op wereldschaal, zonder dat het kantoor of de advocaten daarbij onbedoeld wet- en regelgeving overtreden op het gebied van witwassen, zwarte lijsten en alle andere overheidsbepalingen in het kader van internationaal zakendoen.

Het kantoor opereert grotendeels over de grenzen heen, en zijn portfolio omvat zowel grote beursgenoteerde ondernemingen als mkb-bedrijven. Voor die eerste groep is due diligence vrij eenvoudig; het feit dat bedrijven beursgenoteerd zijn, betekent dat ze al aan de nodige governance- en vertrouwelijkheidscriteria voldoen. Dat hoeft echter niet in te houden dat hun principes aansluiten bij die van het advocatenkantoor.

Bij kleinere cliënten in verafgelegen gebieden kan een grondige analyse een grotere uitdaging zijn. Het niet kunnen bepalen bij wie het economisch eigendom ligt en wie de aandeelhouders zijn, kan problemen met merken of wet- en regelgeving veroorzaken.

Snelle toegang tot de juiste informatie is dus cruciaal voor het vaststellen van betrouwbaarheid. In de snelle wereld van financiële zaken, media, energie en transport hebben advocaten steevast te maken met strakke deadlines.

De oplossing
Om deze problemen vlot aan te kunnen pakken en het intakeproces te versnellen, heeft het advocatenkantoor gekozen voor D&B Onboard van Dun & Bradstreet.

D&B Onboard is gebouwd op ‘s werelds grootste bedrijvendatabase, met informatie over meer dan 235 miljoen bedrijven. Hiermee hebben organisaties meteen inzicht in accurate gegevens over cliënten en prospects over de hele wereld.

Met één klik hebben kantoren toegang tot actuele D&B-rapporten die het bestaan en de vestigingsplaats van cliënten bevestigen en waarin alle aandeelhouders en directeuren vermeld staan, zodat het economisch eigendom nauwkeurig bepaald kan worden.

‘Ik moet mijn advocaten kunnen bewijzen dat we de juiste gegevens over bedrijven snel kunnen achterhalen, waar ze ook gevestigd zijn, waarbij ik erop moet kunnen vertrouwen dat die gegevens accuraat en actueel zijn.’
Cliënt Intake Manager

D&B Onboard controleert de bedrijfsgegevens die het kantoor verlangt, aan de hand van zwarte lijsten en wet- en regelgeving in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten, om het risico op reputatieschade en compliance-overtredingen te minimaliseren en om gemakkelijker te kunnen voldoen aan de Europese witwasregelgeving.

Daarnaast sluit D&B Onboard aan bij het intake- en governancebeleid van het advocatenkantoor om de betrouwbaarheid te bieden waaraan wereldwijd opererende bedrijven behoefte hebben.
En dankzij het wereldwijde D&B DUNS-nummer kunnen kantoren al hun cliënten een uniek en permanent Legal Identity Identifier toekennen die de consistentie van gegevens waarborgt, voldoet aan de rapportagevereisten en de kans op dubbelingen tot een minimum beperkt.

Het resultaat
Het advocatenkantoor is voor het eerst in staat om due diligence snel en kosteneffectief uit te voeren.
De organisatie kan heel eenvoudig bedrijven verifiëren, aandeelhouders checken en economisch eigendom vaststellen. Ook worden risiconiveaus accuraat berekend en rapporten gecreëerd die voldoen aan interne governancecriteria en externe wettelijke vereisten.

Met D&B Onboard is dat in een ogenblik te realiseren, waarmee het voorheen zo tijdrovende en dure intakeproces enorm versneld wordt. En dankzij de aanlevering van de juiste gegevens en werkstromen door Dun & Bradstreet voor dit proces kunnen nu ook de andere afdelingen van het kantoor – van boekhouding tot secretariaat – de vruchten plukken van toegang tot consistente gegevens voor betere besluitvorming.

Gerelateerde segmenten

Gerelateerde producten

Om dnb-nederland.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >