07-02-2011

Even voorstellen: Jan Willem de Vries, Algemeen Directeur D&B Nederland

Sinds 1 november 2009 is Jan Willem de Vries Algemeen directeur bij Dun & Bradstreet B.V. (D&B), door zijn technische vooropleiding aangevuld met ervaringen op directieniveau.

Naam: Jan Willem de Vries
Functie: Algemeen Directeur
Aantal dienstjaren bij D&B: 1,5 jaar 

Waarom heb je gekozen voor D&B?
In Nederland is D&B marktleider van handelsinformatie. Voor een bedrijf dat al 170 jaar bestaat vind ik dat erg bijzonder en het is dan ook prettig om bij een dergelijk succesvol bedrijf te werken. De cultuur van D&B kenmerkt zich door de platte Rotterdamse organisatie met eenzelfde mentaliteit. Iedereen kent elkaar en is zeer resultaatgericht, deze spirit is zeer motiverend en leuk om in te werken en leiding aan te geven.

Wat wil je de komende jaren bereiken met D&B?
Er is momenteel sprake van een data explosie omdat er zoveel data beschikbaar is in de markt. Het is onze missie deze toegankelijk en bruikbaar te maken voor onze klanten. De behoefte van de klant staat hierbij uiteraard altijd centraal. Ik wil dat klanten en prospects ons niet alleen kennen van de Risk Management data (kredietwaardigheidbeoordeling), maar ook onze andere snel groeiende bedrijfsonderdelen leren kennen, waaronder bijvoorbeeld het opschonen en verrijken van databestanden. Zowel sales- en marketingmanagers als inkoop- en procurement managers kunnen door gebruik van onze data hun markten beter en efficiënter bewerken. Het inventariseren van de risico’s bij leveranciers zijn ook goed in kaart te brengen met onze data.

Wat trekt je zo aan bij D&B?
Het lef waarmee D&B in de markt staat. Want zelfs in deze moeizame economie investeert D&B in het verrijken van haar data en het lanceren van nieuwe producten. Naast de lancering van het nieuwe credit management platform DNBi in augustus 2010, is D&B alweer bezig met een aantal nieuwe grote projecten. Op dit moment worden de laatste stappen gezet voor de lancering van D&B Activate, een nieuw Master Data Management (MDM) oplossing, die het mogelijk maakt dat onze klanten meer informatie en waarde uit onze data haalt. In deze omgeving kunnen de gebruikers, waar nodig, gegevens aanpassen en/of verrijken voordat integratie in het klantsysteem plaatsvindt; denk hierbij bijvoorbeeld aan een alternatieve branchecodering of bedrijfsstructuur. Tevens heeft D&B een nieuw programma gelanceerd ten behoeve van de maximalisatie van de customer value: Max CV. Een state of the art platform waar wereldwijde informatie geïntegreerd wordt en waarop snel nieuwe data kan worden toegevoegd en oplossingen kunnen worden gebouwd.

Welke rol speelt de klant bij nieuwe ontwikkelingen?
Bij D&B staat de klant centraal. Klanttevredenheid is iets wat we continu nastreven. Neem bijvoorbeeld de jaarlijkse enquête, the Voice of the Customer, waarbij we de feedback omzetten naar verbeteringen in de ontwikkelingen van onze producten. Een ander voorbeeld is de start van een nieuw team bij D&B begin dit jaar, dat zich constant bezighoudt met het op peil houden van de klanttevredenheid. Zij zullen de klanten beter adviseren, informeren en nog betere adequate service verlenen.

Ontmoet je zelf ook klanten?
Absoluut. Persoonlijk contact is belangrijk, je krijgt daardoor beter inzicht in wat er speelt, waarna actie ondernomen kan worden en/of ontwikkelingen ingezet worden. Om deze redenen heeft D&B ook een klantenadviesraad de “Customer Council” die bestaat uit grote klanten die zonder commerciële input van onze zijde met elkaar van gedachten kunnen wisselen over trends in de markt. Zo leren wij waar de exacte behoefte ligt van de klant.

Gratis rapport

Ontvang ter kennismaking één gratis Bedrijfsinformatierapport

Laatste nieuws

Om dnb-nederland.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >